Training: De Werkbegeleider van én voor de Toekomst

Voor behoud en borg van medewerkers

Zonder goede begeleiders is het onmogelijk optimale zorg te kunnen blijven leveren aan cliënten. Een goede werkbebeleider is hierin een onmisbare schakel. Hij of zij kan met de begeleiding van BOL- en BBL-leerlingen het verschil maken in blijven of vertrekken. 

Met een personeelsbezetting die onder druk staat, is dat een uitdaging. Daarnaast is door de ontwikkeling van de verschillende leertrajecten voor zij-instromers, VIG, VIP en maattrajecten, de belasting op deze werkbegeleiders alleen maar toegenomen.

Dat betekent dat leren in de praktijk steeds meer flexibiliteit en maatwerk vraagt van leerlingen én hun werkbegeleiders.

Elk leertraject kent namelijk zijn eigen eigenschappen, karakter en dynamiek. Werkbegeleiders moeten dan ook verschillende leerstijlen kunnen herkennen en daar zijn/haar begeleiding op aan kunnen passen.

Voorkom dat werkbegeleiders niet overbelast raken en zij optimaal BOL- en BBL- leerlingen kunnen blijven begeleiden, 

De training ‘De werkbegeleider van de toekomst’ biedt werkbegeleiders handvatten en gespreksvaardigheden om tussen verschillende leertrajecten te schakelen zonder dat ze daarbij hun energie verliezen.

Wij trainen de werkbegeleider in:

  • actief leren luisteren;
  • eigen oordeel uitstellen;
  • het team positief beïnvloeden;
  • feedback geven en ontvangen;
  • reflecteren op zichzelf en op elkaar’;
  • blijven leren en ontwikkelen;
  • eigen fouten bespreken zodat anderen daarvan leren;
  • het vergroten van zelfkennis (Wie ben ik? Wat vind ik?).

Deze training zorgt ervoor dat BOL- en BBL-leerlingen zich gehoord en gezien voelen waarbij de werkbegeleider zelf genoeg energie houdt.

Wat betekent dit voor de organisatie?

  • Voldoende medewerkers
  • Energieke medewerkers
  • Leerlingen die zich gehoord en gezien voelen
  • Leerlingen die zich betrokken en veilig voelen
  • Leerlingen die blijven
  • Betere communicatie tussen alle medewerkers
  • Goede kwaliteit van zorg

Dit alles draagt uiteraard bij aan een positieve uitstraling van een lerende organisatie waar BOL- en BBL- leerlingen zich graag aanmelden voor een carrière in de zorg.

Deze training bestaat uit 3 keer 4 uur of 4 keer 3 uur training, online hulp op de werkvloer, belcontact met de trainer, handige trainingskaartjes met de highligts van het geleerde. Accreditatie is ook mogelijk.

Meer weten over deze training? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. 

Of lees de review van twee van onze deelnemers aan deze training. 

De training ‘Omgaan met de dwingend gedrag’ van ChristelCare beveel ik mijn collega’s zeker aan. Tot de volgende keer Christel. De samenwerking was bijzonder prettig. Dank daarvoor.
Janette Eyck-Wijn, praktijkmanager Halle/Zelhem
De training motiverende gespreksvoering geef ik een 9. De oefening met de actrice was heel spannend voor mij, maar wel super leerzaam. Ga zo door. Ik heb er veel aan gehad. Ook fijn dat het direct toepasbaar is.
Tieneke, doktersassistent
Ik geef de training motiverende gespreksvoering een 9. Het rollenspel was super leerzaam. Biedt meer van deze scholingen aan zodat mijn collega’s ook kunnen gaan.
Jessicia Jonkman, doktersassistente
De training ‘motiverende gespreksvoering’ was een mooie mix tussen onderbouwde theorie en praktijk waarbij vooral het DOEN en ERVAREN op de voorgrond stond. De training werd met compassie door de trainers gegeven.
Mede namens alle collega’s, Patricia Landman, fysiotherapeut in Warnsveld
Ik geef een 9 als waardering voor de training ‘motiverende gespreksvoering’. Veel bruikbare tips en handvatten ontvangen. Fijn dat er direct wordt ingegaan op de inbreng van de deelnemers. Het rollenspel was erg leerzaam.
Astrid, assistente, Huisartsenpraktijk in Drenthe
Als kwaliteitsmanager ben ik enthousiast over de MI training van ChristelCare. Samen oefenen in veilige én plezierige setting en daaromheen de theorie afgestemd op de behoefte van de groep op dat moment.
Tanja de Gelder, Logopedist, regio- en kwaliteitsmanager, De Praatmaat Groep
Wij zijn enthousiast over de blended training ‘Positieve gespreksvoering’. De combinatie tussen theorie en oefenen was zeer prettig én leerzaam. De ervaringsgerichte aanpak van ChristelCare werkt. Bekwame trainers die voor veilige en interactieve sfeer zorgen. Ons team ging enthousiast met nieuwe handvatten naar huis.
Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Suzanne van Turnhout, Gedragswetenschapper Zorggroep Kans (instelling voor beschermd wonen)

Vraag een gratis adviesgesprek aan

Je weet waar je waar je naartoe wilt, maar welk programma of coaching past daar het beste bij? Neem dan contact met ons op voor een gratis en persoonlijk adviesgesprek. Wij helpen je graag.

Groei in je mailbox

Onze nieuwsbrief zit vol met tips voor een optimaal effectief gesprek, nuttig voor elke werknemer of leidinggevende. Daarnaast onze programma’s en activiteiten en natuurlijk fijne aanbiedingen. Schrijf je in en je bent altijd op de hoogte.

Onze nieuwsbrief verschijnt één keer per kwartaal. Daarin kiezen we voor balans.

Meld je aan voor de inspiratiemail

     

info@christelcare.nl | Burgemeester Kehrerstraat 12 | 7002 LC Doetinchem | 06-19939229
Algemene Voorwaarden | Disclaimer | © 2018 ChristelCare