Omgaan met weerstand / veeleisende cliënt

Sta steviger in je eigen kracht.

In de begeleiding van cliënten, leerlingen of bewoners kom je onherroepelijk weerstand tegen. Het is een soort muur waardoor het gesprek vastloopt als je als professional hier niet effectief op reageert. Het haalt de energie uit het gesprek en uit jezelf. Leer hoe je steviger in eigen kracht blijft staan en leer hoe je effectief muren in deuren verandert.

Ook ervaar je soms aanhoudend, veeleisend gedrag van cliënten die iets voor elkaar willen krijgen. Een afspraak met een specifiek persoon of dat jij iets voor hen gaat regelen. Hoe ga je hier effectief mee om en blijf je in je kracht? Als het accent in de training voor jou meer hierop mag liggen, geef dit bij ons aan. We bieden ook dit programma met grote regelmaat aan.

Introductie

Met 2 maanden online begeleiding om het geleerde in de praktijk te integreren.

Basis

Met 3 maanden online begeleiding en optioneel feedback op je eigen video/gespreksopname.

Verdieping

Met 3 maanden online begeleiding om het geleerde te integreren in je eigen praktijk.

Maatwerk

Altijd standaard inclusief online leren en optioneel feedback op video/gespreksopname.

Vraag een gratis adviesgesprek aan

Je weet waar je waar je naartoe wilt, maar welk programma of coaching past daar het beste bij? Neem dan contact met ons op voor een gratis en persoonlijk adviesgesprek. Wij helpen je graag.

De training ‘Omgaan met de dwingend gedrag’ van ChristelCare beveel ik mijn collega’s zeker aan. Tot de volgende keer Christel. De samenwerking was bijzonder prettig. Dank daarvoor.
Janette Eyck-Wijn, praktijkmanager Halle/Zelhem
De training motiverende gespreksvoering geef ik een 9. De oefening met de actrice was heel spannend voor mij, maar wel super leerzaam. Ga zo door. Ik heb er veel aan gehad. Ook fijn dat het direct toepasbaar is.
Tieneke, doktersassistent
Ik geef de training motiverende gespreksvoering een 9. Het rollenspel was super leerzaam. Biedt meer van deze scholingen aan zodat mijn collega’s ook kunnen gaan.
Jessicia Jonkman, doktersassistente
De training ‘motiverende gespreksvoering’ was een mooie mix tussen onderbouwde theorie en praktijk waarbij vooral het DOEN en ERVAREN op de voorgrond stond. De training werd met compassie door de trainers gegeven.
Mede namens alle collega’s, Patricia Landman, fysiotherapeut in Warnsveld
Ik geef een 9 als waardering voor de training ‘motiverende gespreksvoering’. Veel bruikbare tips en handvatten ontvangen. Fijn dat er direct wordt ingegaan op de inbreng van de deelnemers. Het rollenspel was erg leerzaam.
Astrid, assistente, Huisartsenpraktijk in Drenthe
Als kwaliteitsmanager ben ik enthousiast over de MI training van ChristelCare. Samen oefenen in veilige én plezierige setting en daaromheen de theorie afgestemd op de behoefte van de groep op dat moment.
Tanja de Gelder, Logopedist, regio- en kwaliteitsmanager, De Praatmaat Groep
Wij zijn enthousiast over de blended training ‘Positieve gespreksvoering’. De combinatie tussen theorie en oefenen was zeer prettig én leerzaam. De ervaringsgerichte aanpak van ChristelCare werkt. Bekwame trainers die voor veilige en interactieve sfeer zorgen. Ons team ging enthousiast met nieuwe handvatten naar huis.
Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Suzanne van Turnhout, Gedragswetenschapper Zorggroep Kans (instelling voor beschermd wonen)

Groei in je mailbox

Onze nieuwsbrief zit vol met tips voor een optimaal effectief gesprek, nuttig voor elke werknemer of leidinggevende. Daarnaast onze programma’s en activiteiten en natuurlijk fijne aanbiedingen. Schrijf je in en je bent altijd op de hoogte.

Onze nieuwsbrief verschijnt één keer per kwartaal. Daarin kiezen we voor balans.

Meld je aan voor de inspiratiemail

     

info@christelcare.nl | Burgemeester Kehrerstraat 12 | 7002 LC Doetinchem | 06-19939229
Algemene Voorwaarden | Disclaimer | © 2018 ChristelCare