Trainingen

Het kenmerk van onze trainingen is de ervarings- en praktijkgerichte aanpak. Diepgaande directe ervaring zorgt voor zelfinzicht en verandering. Standaard maatwerktrainingen afgestemd op de doelgroep en casuïstiek uit eigen praktijk.

Na elke training bieden wij nog 2 maanden online ondersteuning. Dit stimuleert om wat je hebt geleerd ook daadwerkelijk te gaan toepassen in de praktijk. Dit extra support helpt om kennis en vaardigheden te integreren en oude gedragspatronen te doorbreken. Het leerrendement van onze trainingen ligt daardoor extra hoog. 

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Training: De werkbegeleider van én voor de toekomst

Mede door de ontwikkeling van verschillende leertrajecten zoals voor zij-instromers, VIG, VIP en maattrajecten, neemt de belasting op werkbegeleiders toe. Juist in een tijd dat het zo belangrijk is BOL – en BBL-leerlingen te behouden voor de organisatie. Hoogste tijd dus voor een training waarbij werkbegeleiders leren, leerlingen nóg beter te begeleiden zonder daarbij aan eigen energie in te leveren. 

Deze training zorgt ervoor dat werkbegeleiders vol energie BOL- en BBL-leerlingen kunnen begeleiden. 

Een motiverend gesprek met de CVRM patiënt 

De juiste snaar weten te raken! Op maat voor elke doelgroep in de zorg.

Deze training zorgt ervoor dat de doktersassistent weet hoe verder te gaan na het bepalen van de risicoscore. Dusdanig dat de cliënt zelf nadenkt wat het beste is binnen zijn of haar eigen situatie en in beweging komt. Ook geeft hij/zij na deze training op een andere wijze informatie en advies. Juist dat voorkomt weerstand. Een goed begin is het halve werk.

Omgaan met de veeleisende cliënt

Deze training zorgt ervoor dat de zorgverlener professioneel blijft communiceren ook als de cliënt veeleisend is 

De beste versie van ons team

Deze training zorgt ervoor dat de neuzen van de medewerkers dezelfde kant op staan. Hoe ga je om met weerstand en het geven en krijgen van feedback? Na de training is meer inzicht in elkaars karakters wat uiteindelijk zorgt voor extra werkplezier en een nog beter resultaat.

Deze training is ook in verschillende delen aan te vragen.

 

Een oplossingsgericht gesprek met ouders/verzorgers

In gesprek met ouders of verzorgers richten wij ons bijna automatisch op het probleem. Toch is dat niet altijd de meest effectieve route. Tijdens deze training draaien we het om. We gaan leren ons te richten op de gewenste uitkomst en de daarbij behorende oplossing. Een gesprek op deze manier insteken, geeft uiteindelijk een beter resultaat. 

Deze training is speciaal ontwikkeld voor zorgverleners én docenten

 

 

(Nog) meer grip als regisseur van de cliënt

Speciaal ontwikkeld voor wijkverpleegkundigen.

Deze training zorgt voor meer regie in gespreksvoering. Na afloop zitten er speciale tools in een gereedschapskist om te borgen en te zorgen dat de zorg rondom een cliënt sneller geregeld wordt. Met behoud van energie van de zorgverlener.

 

Vraag een gratis adviesgesprek aan

Je weet waar je naartoe wilt, maar hoe kom je daar en welke training of coaching heb je dan nodig? Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op voor een gratis en persoonlijk adviesgesprek.

De training ‘Omgaan met de dwingend gedrag’ van ChristelCare beveel ik mijn collega’s zeker aan. Tot de volgende keer Christel. De samenwerking was bijzonder prettig. Dank daarvoor.
Janette Eyck-Wijn, praktijkmanager Halle/Zelhem
De training motiverende gespreksvoering geef ik een 9. De oefening met de actrice was heel spannend voor mij, maar wel super leerzaam. Ga zo door. Ik heb er veel aan gehad. Ook fijn dat het direct toepasbaar is.
Tieneke, doktersassistent
Ik geef de training motiverende gespreksvoering een 9. Het rollenspel was super leerzaam. Biedt meer van deze scholingen aan zodat mijn collega’s ook kunnen gaan.
Jessicia Jonkman, doktersassistente
De training ‘motiverende gespreksvoering’ was een mooie mix tussen onderbouwde theorie en praktijk waarbij vooral het DOEN en ERVAREN op de voorgrond stond. De training werd met compassie door de trainers gegeven.
Mede namens alle collega’s, Patricia Landman, fysiotherapeut in Warnsveld
Ik geef een 9 als waardering voor de training ‘motiverende gespreksvoering’. Veel bruikbare tips en handvatten ontvangen. Fijn dat er direct wordt ingegaan op de inbreng van de deelnemers. Het rollenspel was erg leerzaam.
Astrid, assistente, Huisartsenpraktijk in Drenthe
Als kwaliteitsmanager ben ik enthousiast over de MI training van ChristelCare. Samen oefenen in veilige én plezierige setting en daaromheen de theorie afgestemd op de behoefte van de groep op dat moment.
Tanja de Gelder, Logopedist, regio- en kwaliteitsmanager, De Praatmaat Groep
Wij zijn enthousiast over de blended training ‘Positieve gespreksvoering’. De combinatie tussen theorie en oefenen was zeer prettig én leerzaam. De ervaringsgerichte aanpak van ChristelCare werkt. Bekwame trainers die voor veilige en interactieve sfeer zorgen. Ons team ging enthousiast met nieuwe handvatten naar huis.
Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Suzanne van Turnhout, Gedragswetenschapper Zorggroep Kans (instelling voor beschermd wonen)

Groei in je mailbox

Onze nieuwsbrief zit vol met tips voor een optimaal effectief gesprek, nuttig voor elke werknemer of leidinggevende. Daarnaast onze programma’s en activiteiten en natuurlijk fijne aanbiedingen. Schrijf je in en je bent altijd op de hoogte.

Onze nieuwsbrief verschijnt één keer per kwartaal. Daarin kiezen we voor balans.

Meld je aan voor de inspiratiemail

     

info@christelcare.nl | Burgemeester Kehrerstraat 12 | 7002 LC Doetinchem | 06-19939229
Algemene Voorwaarden | Disclaimer | © 2018 ChristelCare